Positief opvallen? Hoe doe je dat? Veel bedrijven willen op een authentieke manier positief opvallen. Voor inspiratie is het makkelijk om te kijken naar inspirerende voorbeelden. Dat betekent niet dat je het wiel, niet meer zelf moet uitvinden. Het is namelijk altijd weer een leuke zoektocht om precies dat te zoeken, dat voor jouw bedrijf geschikt is. Dat vraagt natuurlijk enige creativiteit. Wat je wel kunt doen is een creatief concept overnemen. Als dat tenminste bij jouw bedrijf past. Voorbeeld originele uiting: Jan BoompkampTuincentrum Jan Boomkamp in de Achterhoek is zo’n lichtend voorbeeld. Het tuincentrum in Borne staat langs de snelweg (A1) en is van heinde en verre al te zien. Als automobilist kun je het eigenlijk niet missen. Zij hebben namelijk de naam ‘Jan Boomkamp’ in het groen. Dat wil zeggen, elke letter is een struik die zo gesnoeid is, dat het een letter is. Het is niet goed te zien, maar het zou zomaar een grote buxus kunnen zijn. Houten bedrijfslogoHoe pas je dit verhaal nu toe in jouw bedrijf? Wat Jan Boomkamp kan, dat kunnen andere bedrijven natuurlijk ook. Ben je bijvoorbeeld een drukkerij dan is hout natuurlijk een essentieel onderdeel. Je kunt dan dus kiezen voor een houten bedrijfslogo. Wellicht in de vorm van een enorm groot boek. Dat is natuurlijk ook leuk voor een uitgeverij! Een houten bedrijfslogo biedt zoals je ziet veel mogelijkheden. Kortom: wat je kunt doen is dus kijken naar wat je verkoopt en hoe je dit direct in jouw logo qua materiaal kunt verwerken. Logo tipHet is voor het logo ook van belang dat dit aansluit bij de uiting. Zorg dus voor een goed logo dat jouw bedrijf goed weergeeft. Wat is een goed logo? Een goed logo is tijdloos, uniek en niet te ingewikkeld. Niet voor niets zijn Apple en Nike erg bekende en geliefde logo’s. |